Ons team

 

Alma Veenstra is post-doctoraal onderzoeker aan de Université libre de Bruxelles. Ze studeerde taalkunde en psychologie in Groningen (Nederland) en behaalde haar doctoraat in psycholinguistiek in Nijmegen (Nederland). Ze is geïnteresseerd in taalverwerving, meertaligheid en de relatie tussen cognitieve en taalkundige vaardigheden. Alma is de contactpersoon voor scholen en ouders, en zal veel op school te vinden zijn voor het afnemen van de testjes.

Marlein Rusch is een Master student in Taalkunde aan de Université libre de Bruxelles. Hiervoor, studeerde ze sociologie in Brussel (België), waar ze nu bezig is met haar afstudeerproject voor de taalkunde Master. Ze is geïnteresseerd in de relatie tussen sociale achtergrond en cognitieve en taalkundige vaardigheden. Marlein zal ook testen afnemen op school.

Kyriakos Antoniou is een Fondation Wiener-Anspach post-doctoraal onderzoeker aan de Universite libre de Bruxelles. Hij studeerde taalkunde in Athene (Griekenland), Londen en Cambridge (Verenigd Koninkrijk), waar hij  onlangs ook zijn doctoraat in toegepaste taalkunde behaalde. Hij is geïnteresseerd in hoe meertaligheid en het spreken van dialect cognitieve en taalkundige ontwikkeling beïnvloeden en in de ontwikkeling van pragmatische vaardigheden.

Napoleon Katsos is Senior Lecturer op de afdeling Theoretische en Toegepaste Taalkunde van de University of Cambridge. Hij studeerde taalkunde in Athene (Griekenland) en behaalde zijn doctoraat in toegepaste taalkunde in Cambridge (Verenigd Koninkrijk). Hij is geïnteresseerd in semantiek en pragmatiek, taalverwerving en meertaligheid. Napoleon is één van de hoofdonderzoekers van het BiBi-project.

Mikhail Kissine is professor Taalwetenschap aan de Université libre de Bruxelles. Hij studeerde taalkunde in Brussel (België) en Cambridge (Verenigd Koninkrijk). Hij behaalde zijn doctoraat in taalkunde in Brussel en is geïnteresseerd in semantiek en pragmatiek, gezonde en verstoorde taalverwerving. Mikhail is één van de hoofdonderzoekers van het BiBi-project.

Dalila Dewaele is een Master student Klinische Psychologie aan de Université libre de Buxelles. Ze is geïnteresseerd in het welzijn van jongeren en in de gevolgen van meertaligheid. Ze spreekt zelf vijf (!) talen en zal op de Belgische scholen meehelpen met het afnemen van de testjes.